Wikia

Harry Potter Wiki

Na de dood van Perkamentus

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Toen Perkamentus werd vermoord, wilde professor Anderling, vervangend Schoolhoofd, eerst nog met alle Afdelingshoofden, Hagrid en Harry praten voordat het Ministerie van Toverkunst zou komen. Ze gaan allemaal naar de kamer die eens van Perkamentus was, en nu van Anderling. Alles is nog precies hetzelfde als een paar uur geleden, behalve het feit dat er een schilderij van Perkamentus is toegevoegd aan de rij portretten van overleden schoolhoofden.

Voordat de overige leraren arriveren, zijn Anderling en Harry eventjes alleen. Ze vraagt hem waar Harry en Perkamentus naartoe waren gegaan toen ze de school verlieten, maar Harry weigert dat te vertellen omdat hij dat aan Perkamentus had beloofd.

Wanneer de andere Afdelingshoofden en Hagrid er zijn, vertelt Anderling dat ze er niet van is overtuigd dat het volgende jaar, de school open moet gaan. Stronk weet zeker dat de school open moet blijven, dat zou Perkamentus volgens haar gewild hebben. Slakhoorn denkt dat veel ouders hun kind niet meer naar Zweinstein zullen laten gaan. Volgens Banning moet het schoolbestuur geraadpleegd worden. Hagrid zegt dat hij sowieso op school zal blijven, omdat het zijn thuis is, hoewel het nooit hetzelfde zal worden zonder Perkamentus. Uiteindelijk besluit Anderling dat het schoolbestuur de uiteindelijke beslissing mag nemen.

Ook wordt besloten dat de leerlingen op Zweinstein mogen blijven tot na de begrafenis, en daarna zal het vervoer terug naar huis worden geregeld.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki