Wikia

Harry Potter Wiki

Nicolaas Flamel

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nicolaas Flamel
Object informatie
Geboren c. 1327
Gestorven c. 1992
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Haar kleur Bruin
Oog Kleur Donker
Huid Kleur Wit
Familie informatie
Familie
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep Alchemist
Trouw

Nicolaas Flamel (Engels: Nicolas Flamel) is een personage uit de Harry Potter-boekenreeks. Hij werd enkel genoemd in het eerste boek van de serie, waarin wordt verteld dat hij samen met Albus Perkamentus de enige bekende Steen der Wijzen heeft gemaakt. Dit is belangrijk voor de plot van het verhaal van het eerste boek. In het boek probeert Voldemortde Steen te stelen met de hulp van professor Krinkel.

Er wordt in het eerste boek verteld dat men met de Steen der Wijzen metalen in goud kan veranderen en dat men er het eeuwig leven mee kan verwervenn. Flamel en zijn vrouw zijn dan ook 665 jaar oud. Dit is ook de reden dat Voldemort de Steen wil stelen, hij wil er voor zorgen dat hij weer een normale gedaante kan aannemen in plaats van de vorm van leven waarin hij toen verkeerde. Aan het eind van het verhaal weten Harry Potter en zijn vrienden Ron Wemel en Hermelien Griffel de Steen te redden en Krinkel te verslaan. Perkamentus vertelt dat de Steen zal worden vernietigd omdat het een te groot gevaar is. Flamel en zijn vrouw Perenelle zouden dan sterven.

Nicolaas Flamel is duidelijk gebaseerd op de historische alchemist Nicolas Flamel uit de 14de eeuw, het personage heet zo ook in de originele Engelstalige boeken.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki