Wikia

Harry Potter Wiki

Nymphadora Tops' Toverstok

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
TonksWand.jpg
Nymphadora Tops' Toverstok
Geschiedenis informatie
Gemaakt 1984 of eerder
Maker Olivander (waarschijnlijk)
Bezitter beschrijving
Meester(s)
Bezitter(s)
Toverstok informatie
Nymphadora Tops' toverstok is van onbekende lengte, kern en houtsoort. De stok is eigendom van de heks, Schouwer en Transformagiër, Nymphadora Tops.

Geschiedenis Edit

c. 1984-1991 Edit

Net als de meeste tovenaars en heksen in Groot-Brittannië is het waarschijnlijk dat Tops haar toverstok heeft gekocht bij Olivander's Toverstok Winkel, op elf-jarige leeftijd toen ze aan haar eerste jaar op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus begon in 1984. Met behulp van haar toverstok heeft ze zo goed gescoord op haar P.U.I.S.T.en en haar S.L.I.J.M.B.A.L.len om een Schouwer te kunnen worden.

1991-1994 Edit

Tops deed een drie jarige Schouwersopleiding in 1991, wat een stuk makkelijker werd door het feit dat ze een Transformagiër was. Ze werd een officiele Schouwer in 1994. Het is zeer waarschijnlijk dat ze haar stok heeft gebruikt tijdens de opleiding.

1995 Edit

In 1995 werd Tops lid van de Orde van de Feniks en maakte deel uit van de voorhoede die gestuurd was om [[Harry Potter]] van de Duffelingen te redden. Ze raakte onmiddellijk bevriend met Harry en gebruikte een Pak en Locomotor bezwering op zijn hutkoffer en alle andere spullen om hem te helpen voor te bereiden op de reis naar Grimboudplein 12.

Hier onthuldt ze dat ze niet erg goed is met huishoudelijke spreuken en bezweringen.

1996 Edit

Tonks-Patronus.jpg

Tops' Patronus

In juni 1996  nam Tops deel aan de Slag op het Departement van Mystificatie, waar ze een keer Lucius Malfidus verlamd. Ook duelleerd ze met haar tante, Bellatrix van Detta. Hoewel Tops goed vechtte, kon ze niet op tegen de kracht van Bellatrix en moest ze naar St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes.

In september was ze een deel van de groep Schouwers die Zweinstein bewaakte toen de Zweinsteinexpress was aangekomen. Ze heeft ook een hele grote Patronus opgeroepen.

Later werd onthuld dat Tops' Patronus was veranderd in de vorm van een weerwolf als gevolg van de depressie veroorzaakt door haar liefde voor Remus Lupos.

1997 Edit

DH Tonks ready for battle.jpg

Tops klaar voor een gevecht

In juni 1997 nam Tops deel aan de Slag om de Astronomietoren, waar ze duelleerde met Waldemar Bijlhout, wat Tops won. Daarom vluchtte hij samen met zijn makkers.

Later in hetzelfde jaar nam Tops ook deel aan De Strijd van de Zeven Potters, waar ze weer met Bellatrix van Detta duelleerde, alleen was het dit keer in de lucht. opnieuw, dit keer in de lucht. Bellatrix was vastbesloten om haar te vermoorden, maar Tops hield haar bij zichzelf vandaan en verwondde ook de man van Bellatrix, Rodolphus van Detta. Hij was ernstig gewond na de Strijd.

Op 1 augustus woonde Tops de bruiloft van Bill en Fleur bij. Ze werd echter gedwongen om te vluchten toen de Dooddoeners binnenvielen. Tops werd even later gezien met Lupos die een beschermende spreuk gebruikten.

1998 Edit

Lupintonks.png

Tops tijdens de Slag om Zweinstein

In mei 1998 deed Tops ook mee aan de Slag om Zweinstein, waar ze al snel heel goed aan de slag moest en veel gevechten aanging met de Duistere Zijde.

Later overleefde ze een gevecht met Bellatrix van Detta niet. Waarschijnlijk overleed ze aan een spreuk die uit een ander gevecht kwam, omdat Tops vrij goed tegen Bellatrix was opgewassen.

Het is niet bekend wat er gebeurde met Tops' Toverstok na haar dood, hoewel het mogelijk is dat het met haar in haar graf werd gelegd.

VoorkomensEdit

Around Wikia's network

Random Wiki