Wikia

Harry Potter Wiki

Onbreekbare Eed

Overleg0
2.802 pagina's
op deze wiki
Onbreekbare eed

Onbreekbare eed tussen Narcissa Malfidus en Severus Sneep.

Een Onbreekbare Eed is een magische bezwering, waarin een tovenaar een eed doet aan de ander. Wanneer iemand de Onbreekbare eed aflegt, legt die persoon een magische belofte af waar hij/zij zich vervolgens te allen tijden aan dient te houden. De spreuk heeft betrekking op twee tovenaars en een getuige, die de Binder word genoemd. De twee tovenaren moeten elkaars hand vastpakken, waarna de Binder zijn puntje van zijn toverstaf op hun handen legt. Een tovenaar legt een eed af, waarna de eed onbreekbaar wordt. Deze belofte is niet geheel onbreekbaar; de persoon in kwestie kan nog terugkomen op zijn of haar woord, maar moet dit dan wel met de dood bekopen.

Bekende gebruiken Bewerken

Fred en George hebben ooit geprobeerd Ron een Onbreekbare Eed af te laten leggen, maar hier niet in slaagden door tussenkomst van hun vader. [1]

In 1996, legde Severus Sneep een Onbreekbare Eed af aan Narcissa, met Bellatrix van Detta als hun Binder. Sneep beloofde over Narcissa's zoon, Draco Malfidus, te waken terwijl hij een poging doet om de wensen van de Heer van het Duister te vervullen, hem naar zijn beste vermogen te beschermen en als het nodig mocht blijken, als het ernaar uitziet dat Draco niet zal slagen, de opdracht zou uitvoeren waarmee de Heer van het Duister Draco heeft belast: het vermoorden van Albus Perkamentus. Sneep vervulde de eed door Albus Perkamentus te vermoorden tijdens De Slag bij de Astronomietoren (Sneep werkte eigenlijk voor de Orde van de Feniks, en vermoorde Perkamentus alleen omdat Perkamentus dat zelf wilde).

Jaar Tovenaars Onbreekbare Eed Binder
1996Severus SneepaanNarcissa MalfidusBescherming van Draco MalfidusBellatrix van Detta

VerschijningenBewerken

ReferencesBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki