Wikia

Harry Potter Wiki

Orde van Merlijn

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deze pagina moet zo snel mogelijk naar de style van deze wiki worden aangepast. Klik dus op bewerken
Haal deze sjabloon alleen weg als de pagina goed aangepast

De Orde van Merlijn is een hoge onderscheiding en heeft verschillende klasses; Eerste Klasse, Tweede Klasse en Derde Klasse.

Lijst van Mensen die de Orde van Merlijn hebben gekregenEdit

  • Albus Perkamentus was Commandeur in de Orde van Merlijn, Int. Tovergrootmeester, Heksenleider 1e Klas, Opperste Hotemetoot van de Wereldbond van Toverlieden en Hoofdbewindwijzer van de Wikenweegschaar.
  • De grootvader van Sirius Zwarts kreeg een Orde van Merlijn, Eerste Klasse, voor 'bewezen diensten'.
  • Cornelis Droebel heeft een Orde van Merlijn, Eerste Klasse.
  • Tilly Toorn en haar gezin kregen de Orde van Merlijn, Eerste Klasse, voor het voorkomen van dodelijke ongelukken toen een losgebroken Gewone Groene Huisdraak zich op een strand vol zonnebadende Dreuzels stortte.
  • Peter Pippeling kreeg postuum de Orde van Merlijn, Eerste Klasse.
  • Newt Scamander kreeg in 1979 een Orde van Merlijn, Tweede Klasse, wegens zijn verdiensten op het gebied van de studie van fabeldieren.
  • Gladianus Smalhart kreeg een Orde van Merlijn, Derde Klasse en was Erelid van de Bond Tegen de Zwarte Kunsten.
  • Norbert Plonk, postuum, klasse onbekend, voor een poging tot redden van een Dreuzelkind van een op hol geslagen Mantichora.
  • Damocles heeft een Orde van Merlijn, klasse onbekend, (mogelijk voor uitvinding van de Wolfsworteldrank).
  • Karel Kroonlucht kreeg in 1988 een Orde van Merlijn, Derde Klasse, wegens het beschermen van vele Dreuzels tijdens de Tovenaarsoorlog
  • Remus Lupos heeft een Orde van Merlijn, eerste klasse. Postuum.

GallerijEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki