Wikia

Perkamentus (Engels: Dumbledore) is een familienaam uit de Harry Potter-boekenreeks van de Britse schrijfster J.K. Rowling.

Het bekendste lid van deze familie is Albus Perkamentus. Hij is in het grootste deel van de boeken het schoolhoofd van Zweinstein.

Desiderius Perkamentus is de broer van Albus. Hij komt al voor in het vierde en vijfde boek, maar hij heeft in het laatste boek pas een grote rol.

Ariana Perkamentus is de zus van Albus en Desiderius. In de boeken speelt ze geen rol, omdat ze al is gestorven voordat de boeken zich afspelen, maar in het zevende deel wordt er wel uitgebreid over haar jeugd en haar dood verteld.

Parcival PerkamentusEdit

Parcival Perkamentus
Object informatie
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie

Parcival Perkamentus is de vader van Albus, Desiderius en Ariana, en de man van Kendra.

Parcival werd naar Azkaban gestuurd wegens het beheksen van drie Dreuzelkinderen die zijn dochter Ariana hadden aangevallen. Dit kwam doordat een zeer jonge Ariana aan het toveren was, en werd gezien door drie kinderen (Dreuzels) die haar vroegen dat leuke kunstje nog eens te doen. Toen dat niet lukte werd ze aangevallen. Haar vader werd in de tovenaarswereld beschouwd als een moordenaar. Hij stierf rond 1890 in Azkaban.

Kendra PerkamentusEdit

Kendra Perkamentus
Object informatie
Gestorven 1899
Fysieke beschrijving
Geslacht Vrouw
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie

Kendra Perkamentus is de moeder van Albus, Desiderius en Ariana, en de vrouw van Parcival.

Ze werd per ongeluk vermoord door haar geestelijk labiele dochter Ariana in 1899.

GallerijEdit

Familie Perkamentus Edit

Parcival Perkamentus
 
Kendra Perkamentus

Desiderius PerkamentusAlbus PerkamentusAriana Perkamentus

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki