Wikia

Harry Potter Wiki

Ravenklauw Toren

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
.Ravenclaw common room.png
Ravenklauw leerlingenkamer
Locatie informatie
Locatie

Vijfde verdieping, Zweinstein kasteel, Hooglanden van Schotland

Bewoner(s)

Ravenklauwers

 "Ons embleem is de arend, die zweeft op hoogtes waar anderen niet kunnen komen; onze afdelingskleuren zijn blauw en brons, en onze leerlingenkamer is te vinden aan de top van de Ravenklauw Toren, achter een deur met een betoverde deurklopper. De gebogen ramen in de muren van de ronde leerlingenkamer kijken uit op het schoolterrein, het meer, het Verboden Bos, het Zwerkbalveld en de kassen. Geen enkele andere afdeling heeft zo'n adembenemend uitzicht"

Beschrijving van de leerlingenkamer

De Ravenklauw Toren fungeert als de leerlingenkamer voor de studenten van Ravenklauw op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Over het algemeen bevat het verschillende tinten blauw en brons (in verband met de afdeling), en veel marmer. Het is ook de hoogst gelegen leerlingenkamer van de vier afdelingen, aangezien het zich waarschijnlijk in één van de hoogste torens van Zweinstein bevindt.

IngangEdit

PlayStation(R)Home Picture 06-01-2013 16-21-19.jpg

Ingang van de Ravenklauw leerlingenkamer

De ingang van de leerlingenkamer is gelegen aan de westzijde van Zweinstein, boven aan een wenteltrap, vermoedelijk op de vijfde verdieping. Het is een deur zonder deurknop en sleutelgat, maar met in plaats daarvan een bronzen deurklopper in de vorm van een arend. Om in de leerlingenkamer te komen moet men het raadsel dat door de arend wordt gevraagd beantwoorden; wanneer het verkeerde antwoord wordt gegeven, moeten ze wachten op iemand anders die het antwoord wel weet.

LeerlingenkamerEdit

Ravenclaw common room.jpg

De Ravenklauw leerlingenkamer is één van de hoogst gelegen leerlingenkamers op Zweinstein. Het is een grote, ronde kamer met boogramen die zijn bekleed met blauwe en bronze zijde, en een middernacht blauw tapijt met sterren, dat wordt gereflecteerd op het koepelvormige plafond. Guderende de dag hebben de studenten van Ravenklauw een uitstekend uitzicht op het schoolterrein, zoals het meer, het Verboden Bos, het Zwerkbalveld, de kassen en de omliggende bergen.

De leerlingenkamer is ingericht met tafels, stoelen en boekenkast. Bij de deur die leidt naar de slaapzalen staat een groot standbeeld van Rowena Ravenklauw, gemaakt van wit marmer. Volgens klassenoudste Robert Hilliard is het geluid van de wind dat langs de ramen van de toren fluit ontspannend om mee in slaap te vallen.

SlaapzalenEdit

De ingang van de slaapzalen bevinden zich ook in de toren, naast een standbeeld van Rowena Ravenklauw.

RaadselsEdit

Vraag: "Wat kwam er eerst, de feniks of het vuur?"
'Antwo'ord: "Een cirkel heeft geen begin"
— Loena Leeflang
Vraag: "Waar gaan verdwenen voorwerpen heen?"
Antwoord: "Ze gaan op in het niets, in andere woorden, in het al"
— Minerva Anderling

Achter de schermenEdit

  • Aangezien de ingang van de Ravenklauw leerlingenkamer een antwoord op een raadsel vereist, in plaats van een wachtwoord, kan het voor studenten uit andere afdelingen die slim genoeg zijn, eenvoudig zijn om de leerlingenkamer te betreden. Dit was ook het geval bij Minerva Anderling die voor de aanvang van de Slag om Zweinstein het raadsel wist op te lossen om de leerlingenkamer te betreden; Amycus Kragge, toen vervangend schoolhoofd, was echter niet in staat om het raadsel op te lossen, ondanks talloze pogingen om de deur op te breken. In Harry Potter en de Steen der Wijzen wijst Hermelien er op dat de meeste tovenaars vertrouwen op hun magische vaardigheden in plaats van logica, dus de mogelijkheid om het raadsel op te lossen is hoogst ongebruikelijk voor studenten die niet in Ravenklauw zijn ingedeeld.
  • Deathly-hallows-part2-still07.jpg

    Harry en Loena in de Ravenklauw Toren

    Er wordt gedacht dat de Ravenklauw leerlingenkamer misschien wel in de Centrale Toren gelegen zou kunnen zijn,aangezien dit één van de hoogste torens van Zweinstein is. Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat de toren vierkant is en de leerlingenkamer rond. De leerlingenkamer zou ook nog wel eens in de Stenen Brug Toren gelegen kunnen zijn, omdat dit één van de weinige torens was die veranderde in Harry Potter en de Relieken van de Dood: deel 2. Als alternatief zou de leerlingenkamer ook nog in een torentje van de Astronomietoren gelegen kunnen zijn, maar dit is onwaarschijnlijk.
  • Hoewel de leerlingenkamer zelf niet in Harry Potter en de Relieken van de Dood: deel 2 te zien is, krijgen we wel de wenteltrap in de toren te zien.
  • In Harry Potter en de Relieken van de Dood: deel 2 is het vreemd dat Harry weet waar de leerlingenkamer is, hoewel hij daar in de vorige films nog nooit geweest is. In de boeken neemt Loena Leeflang hem mee, hoewel hij de leerlingenkamer misschien ook had kunnen vinden door de Sluipwegwijzer te gebruiken.
  • Het standbeeld van Rowena Ravenklauw in de leerlingenkamer is mogelijk door iemand anders dan Ravenklauw gemaakt, omdat volgens Pottemore, Zalazar Zwadderich de enige stichter is die een gigantisch standbeeld van zichzelf liet maken. Hoewel wordt gezegd dat Ravenklauw's beeld lang was, was het voor Harry alsnog mogelijk om op het voetstuk te klimmen en zo de inscriptie in het diadeem van het standbeeld te lezen. Dit wijst er dus op dat het standbeeld waarschijnlijk van normale lichaamshoogte was, en dat Ravenklauw het standbeeld alsnog zelf gemaakt zou kunnen hebben.

Zie ookEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki