Wikia

Harry Potter Wiki

Redding van Sirius Zwarts en Scheurbek

2.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Buckbeakflying.jpg
Redding van Sirius Zwarts en Scheurbek
Gebeurtenis informatie
Locatie

Zweinstein, Schotland

Data

6 Juni, 1994[1]

Deelnemer(s)
"...meer dan één onschuldig leven zal worden bespaard. "
—Albus Perkamentus tegen Hermelien Griffel[src]

De Redding van Sirius Zwarts en Scheurbek vond plaats op 6 Juni 1994, waarbij Albus Perkamentus toe stond dat Hermelien Griffel en Harry Potter de Tijdverdrijver mocht gebruiken om Sirius Zwarts en Scheurbek te redden.

Achtergrond informatieEdit

Eerder die avond, wanneer Harry, Ron, Hermelien hoorde dat de Hippogrief Scheurbek werd geëxcetuurd, gingen ze op bezoek bij Rubeus Hagrid[1]. Tijdens dit bezoek gaf Hagrid de rat van Ron terug die Schurfie heten. Ron dacht eerst dat de kat van Hermelien Knikkebeen hem had opgegeten. Hiernaa gingen Hermelien, Harry en Ron snel weg door de achterdeur, omdat Cornelis Droebel , Albus Perkamentus en Walter Vleesschouwer (beul) er aan kwamen, terwijl ze eigenlijk nog probeerde Hagrid te overtuigen om Cornelis Droebel te vertellen wat er echt gebeurd was.[1]

Het Krijsende KrotEdit

Nadat Scheurbek geëxcetuurd was, waren Harry, Ron en Hermelien op terug weg naar het kasteel toen opeens Schurfie in de vinger van Ron beet en weg liep. Het trio probeerde Schurfie weer te pakken. Na een lange achtervolging pakte Ron Schurfie weer, maar opeens kwam Sirius Zwarts aan in Faunaat vorm, die Ron meesleepte in de doorgang onder de Beukwilg naar het Krijsende Krot.[2] Toen Harry en Hermelien Ron achtervolgde, liet Sirius zich eigen zien en vertelde hun de waarheid over het verraad van Peter Pippeling.[3] van zijn ouders. Ook Remus Lupos , een oude vriend van Sirius Zwarts, kwam opdagen en vertelde hun ook over het verhaal. Hierdoor moest Harry het wel geloven. Vooral toen bleek dat Schurfie Peter Pippeling was. Ook kwam Severus Sneep in het Krijsende Krot, die nog steeds dacht dat Sirius Zwarts de dader was. Hierdoor vuurde Harry de Expilliarmus spreuk op hem af. Remus Lupos en Sirius Zwarts wouden Peter Pippeling vermoorden, maar Harry besloot uiteindelijk dat hij naar de Dementors moest.

2003 harry potter and prisoner of azkaban 007.jpg

Ontsnapping van PippelingEdit

Toen alle zes mensen de tunnel verlieten, zagen ze opeens een volle maan boven de bergen verschijnen. Hierdoor werd Remus Lupos een weerwolf. Alles raakte hierdoor in chaos en daardoor pakte Peter Pippeling zijn kans en veranderde hij weer terug in Schurfie en rende weg. Sirius probeerde in zijn Faunaat vorm Remus (weerwolf) tegen te houden, omdat hij er probeerde ervoor te zorgen dat het trio niet gewond zou raken. Alleen hijzelf raakte wel gewond en bleef achter bij het meer. Hiernaa werd Sirius ook nog aangevallen door Dementors die hem al zochten sinds de ontsnapping uit Azkaban. Harry probeerde hem nog te redden, maar werd ook overwelmd door de Dementors. Ze werden uiteindelijk wel gered door een extreem goede Patronusbezwering.[4] van een mysterieuze persoon. Na deze gebeurtenis werd Sirius wel veroordeelt tot de Kus van de Dementor.

De reddingEdit

Wanneer Harry bij kwam, hoorde hij van Hermelien dat Sirius de Kus van de Dementor kreeg.[5]. Harry probeerde Cornelis Droebel nog te overtuigen, maar hij geloofde hun niet vanwege de getuigenis van Severus Sneep.[5] Toen Albus Perkamentus arriveerden, vroeg hij om een privé-gesprek samen met Harry en Hermelien. Harry wou gelijk alles onmiddelijk uitleggen aan Perkamentus. Perkamentus zei dat hij hun geloofde, maar niks kon veranderen aan de situatie. Hij zij wel tegen Hermelien dat ze meer tijd nodig hadden en dat daarmee misschien wel twee onschuldige levens worden bespaard. Ook zei hij dat drie keer ronddraaien wel genoeg is. Harry snapte dit eerst niet, maar toen Perkamentus de kamer verliet, vertelde Hermelien aan Harry over de Tijdverdrijver die ze van Minerva Anderling heeft gehad om bij alles lessen in het schooljaar aanwezig te zijn. Ze vertelde ook aan Harry dat tijdreizen erg gevaarlijk is en dat ze precies dezelfde tijd weer terug moeten zijn op dezelfde plek.[5]

De reis terug in de tijdEdit

Hermelien Harry Tijdverdrijver.jpg

Toen Hermelien alles had uitgelegd en Perkamentus de kamer had verlaten, pakte ze een ketting van haar nek. Ze vertelde dat dit de Tijdverdrijver was. Ron kon alleen helaas niet mee, omdat zijn been gewond was. Bij de laatste klokslag draaide Hermelien drie keer aan de Tijdverdrijver die aan de ketting vast zat.[5] Opeens werd de tijd heel erg snel terug gespoeld en waren ze na een paar seconden opeens drie uur terug in de tijd. Alleen Hermelien snapte nog steeds niet welke meerdere onschuldige levens gespaard kunnen worden. Toen kwam Harry op het idee dat ze Scheurbek moesten redden van de executie en dan met Scheurbek vliegen naar de gevangenis van Sirius[5] en hem dan vrijlaten samen met Scheurbek.

Volgens Hermelien was dit onmogelijk, maar dit was het enige plan wat ze hadden, dus gingen ze ervoor. Harry liep al gelijk af op het huis van Hagrid. Alleen Hermelien hield haar tegen, omdat ze niet mochten gezien worden anders zou de tijd vast gaan lopen. Dus verstopte ze achter de pompoenen van Hagrid, terwijl ze hun eigen van drie uur geleden het huis van Hagrid binnen zagen lopen.

Redding van Scheurbek Edit

Buckbeack.jpeg
Harry wou Scheurbek al gelijk gaan redden, maar Hermelien stopte hem, omdat Cornelis Droebel er aan kwam. Toen ze zagen dat Cornelis Droebel en de beul steeds dichterbij kwamen en het trio van drie uur geleden niet weg gingen, raakte Hermelien in paniek. Ze pakte twee stenen gooide ze naar binnen. De eerste sloeg een pot kapot en de andere kwam tegen het hoofd van de Harry van drie uur geleden. Hierdoor zagen ze dat Cornelis Droebel er aan kwam en gingen ze door de achterdeur naar buiten en verscholen ze zich achter de pompoenen, waar inmiddels de Harry en Hermelien van de toekomst niet meer zitten, omdat die zich achter de bomen achter de pompoenen hebben verscholen. Toen het trio van het verleden weg liep, gingen Hermelien en Harry gelijk naar Scheurbek toe. Scheurbek wou eerst niet mee komen, maar toen Hermelien een paar doode fretten voerde en als aas gebruikte wou hij wel mee. Dit gebeurde net op tijd, omdat na 5 seconden de beul buiten kwam die toen geen Hippogrief meer zag. Hierdoor ging de executie niet door en hakte de beul alleen één pompoen door. Harry en Hermelien lieten voor even Scheurbek in het bos staan[5] om gelijk terug te gaan naar Sirius bij de Beukwilg.

Redding van SiriusEdit

Harry and Hermione see Remus Lupin.jpg

Harry en Hermelien bleven heel lang kijken vanuit het bos naar de Beukwilg, waarbij Lupos passeerde en kort daarna ook Severus Sneep. Toen iedereen de Beukwilg verliet bleven ze ook kijken. Hiernaa rende ze hard naar het meer in het bos, waarbij de Harry en Sirius van drie uur geleden worden aangevallen door Dementors. Harry beweerde eerst dat hij was gered door de Patronus[5] van zijn vader, maar toen die er niet kwam, deed hijzelf de Patronusbezwering en daaruit bleek dat het niet zijn vader was maar zichzelf. Ook wou de weerwolf vorm van Lupos het trio van drie uur geleden aanvallen. Om het trio te redden, maakte Hermelien wolf geluiden waardoor de weerwolf weg renden. Alleen nu kwam de weerwolf achter Hermelien en Harry van de toekomst aan. Ze rende het bos in en verstopte zich achter één dikke boom. Alleen uiteindelijk zag de weerwolf en probeerde gelijk heel hard aan te vallen, maar net op tijd kwam Scheurbek er tussen en schopte de weerwolf met zijn krachtige poten. Harry en Hermelien bedankte Scheurbek en sprongen gelijk op zijn rug om te vliegen naar de kooi van Sirius. Toen ze bij de kooi arriveerden, gebruikte Hermelien de Bombarda spreuk en vernietigde de kooi. Sirius kwam ook op de rug van Scheurbek en samen vlogen ze toen naar een rustig plekje in de tuin van Zweinstein. Harry en Hermelien stapte hier af en vertelde dat Sirius Scheurbek mag houden. Sirius wilde alleen nog wel een gesprek met Harry waarbij hij vertelde dat hij zoveel op zijn vader lijkt behalve dan de ogen van zijn moeder. Ook zegt hij dat hij zijn vader en moeder nooit zal kwijt raken, omdat ze altijd in zijn hart blijven zitten. Hiernaa vertrekt Sirius en waren Harry en Hermelien precies om klokslag weer terug bij Ron die in de war raakte, omdat hij hun net zag verdwijnen en nu opeens waren ze er weer. Ze vertelde het succes aan Perkamentus en gingen toen terug naar hun bed.[6]

NasleepEdit

Spoedig daarna, gingen Severus Sneep, Albus Perkamentus en Cornelis Droebel terug naar de ziekenhuis vleugel. Sneep was rokend en zei dat Harry iets te maken moest hebben met de ontsnapping. Na een gesprek door Perkamentus, verlieten de drie van hen de ziekenhuis vleugel. Ron kwam even later bij, en Harry laat Hermelien hem het verhaal vertellen.[6]

VerschijningEdit

ReferenciesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki