Wikia

Harry Potter Wiki

Reus

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Reuzen zijn wezens, die tot 25 meter lang kunnen worden. Reuzen zijn niet zo slim als tovenaars, maar ze hebben hun eigen talen, gebruiken en cultuur. Het is mogelijk om Reuzen dingen aan te leren, zoals de Engelse taal.

GeschiedenisEdit

Vroeger waren er meer dan 100 Reuzenstammen over de hele wereld.

Tweede TovenaarsoorlogEdit

In 1995 zochten de Half-Reuzen Rubeus Hagrid en Olympe Mallemour de Reuzen op met de vraag of ze zich bij de Orde van de Fenix wouden aansluiten. Ze vinden de Reuzen, omdat ze in de Franse stad Dijon een spion van het ministerie af wisten te schudden, waarna ze verder trokken naar Polen, en toen naar Minsk in Wit-Rusland. Uiteindelijk vonden ze reuzen in de bergen, wat waarschijnlijk de Karpaten zijn of de Oeral. Op dat moment is dat de enige stam van de Reuzen, met slechts rond de 80 leden.

Stamhoofd Karkus wil zich bij de Orde aansluiten, maar wordt vermoordt door Gorgor. Gorgor besluit dat de Reuzen zich aansluiten bij Voldemort. Hagrid en Mallemour vluchten en nemen de halfbroer van Hagrid, Groemp, mee.

Trivia over de reuzen in de Harry Potter-boeken Edit

  • Er waren eens meer dan honderd reuzenstammen over de hele wereld.
  • De tovenaarsgemeenschap heeft een tijd lang (vermoedelijk tijdens de middeleeuwen) op reuzen gejaagd, waardoor ze een hekel hebben aan toverkunst als het tegen hen wordt gebruikt.
  • Reuzen zijn dol op magische snuisterijen zoals het eeuwig vuur dat Hagrid hen cadeau doet.
  • Er zijn nog maar 80 reuzen over, die bestaan uit restjes van verslagen stammen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki