Wikia

150px-Marvolo Gaunt's Ring.jpg
Ring van Asmodom Mergel
Object informatie
Gebruik

Gruzielement

Eigenaar(s)

De ring van Asmodom Mergel (Engels: Marvolo Gaunt's Ring) was een van de gruzielementen van Heer Voldemort, en bevatte ook de Steen van Wederkeer, een van de Relieken van de Dood, die gemaakt was door De Dood en gevraagt door Cadmus Prosper, een voorouder van Asmodom Mergel. Na Asmodom' s dood erfde zijn zoon Morfin het. Morfin's neef, Marten Asmodom Vilijn, die later bekend zou worden als Heer Voldemort, stal het van hem, en veranderde het in een Gruzielement . Enkele jaren na de diefstal, verbergde hij de ring in het huis van Morfin, die ondertussen voor levenslang opgesloten zat in Azkaban, en plaatste er allerlei beschermende bezweringen rond. Toen meer dan vijftig jaar later Albus Perkamentus de Ring vond , probeerde hij de Steen van Wederkeer te gebruiken om zijn overleden familieleden te doen herrijzen, maar hij werd door een van de dodelijke vloeken van de Ring geraakt. Severus Sneep slaagde erin de vloek in Perkamentus zijn hand op te sluiten en hem zo nog een jaar leven te geven. De ring werd daarna door Perkamentus met het Zwaard van Goferic Griffoendor van Goderic Griffoendor vernietigd.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki