Wikia

Harry Potter Wiki

Rowena Ravenklauw

Overleg0
2.842 pagina's
op deze wiki
RowenaRavenclaw
Rowena Ravenklauw
Object informatie
Geboren 10e eeuw
Gestorven 11e eeuw
Titel(s)

Oprichter

Lerares
Fysieke beschrijving
Geslacht Vrouw
Haar kleur Zwart
Oog Kleur Donker
Huid Kleur Bleek
Familie informatie
Familie Helena Ravenklauw (dochter)
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep Lerares
Afdeling Ravenklauw
Trouw Zweinstein

Rowena Ravenklauw was een van de vier stichters van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. In de middeleeuwen maakte ze die school samen met andere twee tovenaars en heks van die tijd, Goderic Griffoendor, Helga Huffelpuf en Zalazar Zwadderich. De afdeling Ravenklauw op Zweinstein is naar haar vernoemd. Het dier van Rowena Ravenklauw is een arend en haar kleuren zijn blauw met brons. Alle ravenklauwers zijn intelligente en knappe tovenaars en heksen.

Leven Bewerken

Rowena Ravenklauw was altijd vriendelijk tegen anderen en ze was zeer goed bevriend met Helga Huffelpuf. Rowena Ravenklauw stierf vrij jong, volgens de legende aan een gebroken hart. Harry Potter ontdekte echter dat Rowena Ravenklauw vermoord was door haar eigen dochter, Helena Ravenklauw. Zij is nu de huis-geest van Ravenklauw, de Grijze Dame, nadat ze vermoord was door haar eigen verloofde, de Bloederige Baron.

Bezittingen Bewerken

Rowena Ravenklauw had een kostbaar bezit, haar diadeem, die grote wijsheid gaf aan de drager ervan. Haar dochter Helena vermoordde haar om deze diadeem, omdat zij altijd de mindere was van haar moeder. Ze verstopte de diadeem in een holle boom in Albanie. Na Helena Ravenklauw verleid te hebben, vond Voldemort de diadeem en maakte er een Gruzielement van. De diadeem werd uiteindelijk vernietigd door Vincent Korzel in de Kamer van Verborgen Voorwerpen, door middel van Duivelsvuur.

Rowena RavenclawBewerken

Rowena is de Latijnse vorm van een Germaanse naam die "roem en vreugde" betekent. Het komt van de woorden hrod (roem) en wynn (vreugde). Rowena betekent ook 'lans' dat voor slankheid staat. De historicus Geoffrey of Monmouth vernoemde een Rowena als de dochter van Hengist, een legendarisch Deens, figuur. In de Toverwereld was er een Hengist de Heksenziener, die het dorp Zweinsveld heeft gesticht. Rowena Ravenklauw is daarom mogelijk verwant aan deze Hengist.

BronBewerken

Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus
Zweinstein Afdelingen:
Naam van Stichter: Goderic Griffoendor · Helga Huffelpuf · Rowena Ravenklauw · Salazar Zwadderich
Afdelingshoofd: Minerva Anderling · Pomona Stronk · Filius Banning · Hildebrand Slakhoorn
Afdelingsgeest: Haast Onthoofde Henk · Dikke Monnik · Grijze Dame · Bloederige Baron

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki