Wikia

Harry Potter Wiki

Scheurbek

Overleg0
2.642 pagina's
op deze wiki
Buckbeakflying
Harry en Hermelien op Scheurbek
Barrypooter94Toegevoegd door Barrypooter94
Scheurbek (Kortwiekje)
Object informatie
Geboren Onbekend
Schuilnaam Kortwiekje
Fysieke beschrijving
Species Hippogrief
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw

Hagrid

Zweinstein

Harry Potter

Scheurbek (Engels: Buckbeak) (tijdelijk Kortwiekje (Engels: Witherwings) genoemd) was de Hippogrief van Rubeus Hagrid en later ook van Sirius Zwarts. Hij heeft een veel voorkomende rol in Harry Potter en de Gevangene van Azkaban.

LevenBewerken

Onder HagridBewerken

Harryandbuckbeak
Harry en Scheurbek in de les
Lily LovedToegevoegd door Lily Loved
ScheurbekHarry
Scheurbek met Harry
YowalToegevoegd door Yowal

Scheurbek leefde samen met zijn soortgenoten en was eigendom van Rubeus Hagrid, de terreinknecht van Zweinstein. In het 3e schooljaar van Harry Potter op Zweinstein, werd Hagrid aangenomen als de nieuwe leraar Verzorging van Fabeldieren. Scheurbek maakte deel uit van een les, hierbij maakte hij ook kennis met Harry. In dezelfde les viel Scheurbek de leerling Draco Malfidus aan nadat hij de Hippogrief beledigde. Zijn vader, Lucius Malfidus was hier niet van gediend en diende een klacht in bij het Ministerie van Toverkunst. Na het oordeel werd Scheurbek tot het grote verdriet van Hagrid ten dood veroordeeld. Scheurbek werd geëxecuteerd.

Later, nadat Scheurbek geëxecuteerd was gebruikten Harry en Hermelien hun Tijdverdrijver en gingen terug in de tijd, zodat ze Scheurbek konden redden vlak voor zijn executie. Daarna gingen Hermelien en Harry op Scheurbek naar Sirius Zwarts, de peetvader van Harry om deze te redden. Daarna vloog Zwarts, die gevangen had gezeten in Azkaban met Scheurbek de vrijheid in.

ScheurbekSirius
Scheurbek met Sirius
YowalToegevoegd door Yowal
Scheurbek1
Scheurbek
YowalToegevoegd door Yowal

Met Sirius ZwartsBewerken

Daarna waren Sirius en Scheurbek beiden op de vlucht voor het Ministerie van Toverkunst. Sirius nam Scheurbek mee naar Grimboudplein 12 waar de Hippogrief eveneens mocht overnachten.

Scheurbek in oorlogBewerken

Nadat Scheurbek's eigenaar Sirius Zwarts stierf in een gevecht in 1996 werd Harry de eigenaar van Scheurbek. Deze liet Scheurbek weer bij Hagrid wonen maar weliswaar onder de naam Kortwiekje om zijn identiteit geheim te houden.

Later, in de grote Slag om Zweinstein vocht Scheurbek mee en hielp de Terzielers om Heer Voldemorts reuzen te bevechten.
Buckbeack
Scheurbek

VoorkomenBewerken

Scheurbek kwam voor in 1 film:

En kwam voor in 5 boeken:

BronBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki