Wikia

Harry Potter Wiki

Schrabbelstomp

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Schrabbelstomp is één van de projecten waaraan Harry in zijn zesde jaar Kruidenkunde werkt. Hiervoor doet hij beschermende handschoenen aan, evenals een mondbeschermer in zijn mond en een veiligheidsbril op zijn neus.

Als deze knoestige stronk tot leven komt, schieten er lange, stekelige, braamachtige ranken uit de bovenkant en zwiepen daarna door de lucht. Wanneer er een opening ontstaat tussen de tentakelachtige takken, moet je onmiddellijk je arm in het gat stoppen, waarna het gat direct als een stalen val dichtklapt rond je ellenboog. Wanneer het gat weer opent, moet je vlug je arm terug trekken, en als je het goed hebt gedaan, heb je dan een peul vast, waarna de stekelige takken terugschieten in de knoestige stomp, die ploteling weer lijkt op een onschuldig, dood stuk hout.

In de les moeten ze de pulserende peul zo snel mogelijk uitknijpen, omdat ze volgens professor Stronk het beste zijn als ze vers zijn. Je moet hem openen door hem te prikken met iets scherps. Uit de peul komen dan wriemelende knolletjes, die krioelen als lichtgroene wormen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki