Wikia

Harry Potter Wiki

Schriftelijke Loftuiting wegens IJver, Magische Bekwaamheid en Algeheel Leervermogen

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Een Schriftelijke Loftuiting wegens IJver, Magische Bekwaamheid en Algeheel Leervermogen, afgekort S.L.IJ.M.B.A.L., is een schooldiploma wat leerlingen per schoolvak ontvangen nadat ze de tentamens van het vijfde schooljaar hebben gehaald op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Het cijfer van de SLIJMBAL van een vak bepaalt of de leerling door mag gaan met het volgen van het vak voor de resterende jaren.

Het behalen van een SLIJMBAL is belangrijk voor de toekomst van de studenten. Zo moet je voor sommige banen verplicht een bepaald cijfer halen voor een SLIJMBAL (zoals Schouwer).

Je haalt een SLIJMBAL door een Voldoende te hebben voor een schoolvak. (zoals Leer der Oude Runen: B)

S.L.I.J.M.B.A.L-examensEdit

Zie ook: [[:Zie voor meer informatie: S.L.I.J.M.B.A.L. examen|Zie voor meer informatie: S.L.I.J.M.B.A.L. examen]]

De SLIJMBAL-examens op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus zijn meestal per vak verdeeld in een theorie- en een praktijkexamen. ’s Ochtends vindt het schriftelijk examen plaats, en ’s middags het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte van Astronomie wordt ’s nachts gegeven. De examens worden over een periode van twee opeenvolgende weken gehouden, aan het einde van het vijfde schooljaar in juni.

De examenopgaven zijn van de strengste Anti-Fraudespreuken voorzien. Betweterveren zijn absoluut verboden, net als Geheugenstenen, Snelwisselbare Spiekmanchetten en Zelfcorrigerende Inkt.

Als je zakt voor SLIJMBAL examens, moet je je verdere mogelijkheden bespreken met je Afdelingshoofd. De uitslag van je examens, krijg je vlak voordat het zesde schooljaar begint, per uil toegestuurd.

PuntentellingEdit

Er zijn zes cijfers te behalen bij de S.L.IJ.M.B.A.L. examens; drie voldoendes en drie onvoldoendes. Deze cijfers zijn uiterst belangrijk voor de toekomst van de student.

Voldoendes:Edit

Onvoldoendes:Edit

Bekende SLIJMBAL-studentenEdit

Harry Potter en Ron Wemel hebben allebei zeven slijmballen gehaald.

Fred en George Wemel hebben ieder drie SLIJMBALlen gehaald.

Hermelien Griffel heeft elf SLIJMBALlen gehaald.

Around Wikia's network

Random Wiki