Wikia

Harry Potter Wiki

Scorpius Malfidus

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Scorpious Malfoy.jpg
Scorpius Malfidus
Object informatie
Geboren 2006
Bloed status Volbloed
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Haar kleur Wit
Oog Kleur Grijs
Huid Kleur Bleek
Familie informatie
Familie
Magische kenmerken
Stok Houtsoort, lengte en kern onbekend
Affiliatie
Afdeling Zwadderich
Trouw

Scorpius Hyperion Malfidus (Engels: Scorpius Hyperion Malfoy) is de zoon van Draco en Astoria Malfidus. Hij is volbloed en wordt in het epiloog van het zevende boek genoemd, als hij naar Zweinstein gaat. Hij is de klasgenoot van Albus Potter en Roos Wemel en zit in Zwadderich. Scorpius heeft, net als zijn vader, wit haar en grijze ogen. Scorpius en Draco lijken misschien van uiterlijk op elkaar, maar totaal niet van innerlijk. Hij raakt in het eerste jaar bevriend met Albus Potter. Hij leest veel en red Albus en hemzelf met zijn kennis uit veel lastige situaties, daarnaast is hij ook verliefd op Roos Wemel. Zijn moeder overlijdt in zijn derde jaar op Zweinstein. Hij en Albus helpen Barend Kannewasser om zijn zoon Carlo Kannewasser te redden tijdens het Toverschool Toernooi van 1994. Daarbij krijgen ze hulp van Delphini Kannewasser. Dit doen ze met een Tijdverdrijver, die Scorpius grote deels zelf heeft bemachtigd. Ook redt hij de wereld meerdere keren van Voldemort. Zelf word hij vaak "Voldemort Jr." genoemd, maar in Voldemort's wereld wordt hij de "Schorpioenenkoning" genoemd.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki