Wikia

Harry Potter Wiki

Sectumsempra

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Sectumsempra Draco 2.JPG
Sectumsempra
Woorden:Sectumsempra (sec-tum-SEMP-rah)
Type:Vloek; Duistere Magie
Licht:Rood
Effect:Bloedende sneeën in het lichaam van het slachtoffer

"Bloed spoot uit het gezicht en de borst van Malfidus, alsof er met een onzichtbaar zwaard op hem was ingehakt. Hij wankelde achteruit en smakte met een plons op de drijfnatte vloer. Zijn toverstok viel uit zijn slappe rechterhand. 'Nee-' bracht Harry moeilijk uit. Glibberend en wankelend kwam Harry overeind. Het gezicht van Malfidus was nat en rood en zijn doodsbleke handen grepen vertwijfeld naar zijn van bloed doordrenkte borst. 'Nee-ik wilde niet-' Harry wist niet wat hij zei; hij viel op zijn knieën neer naast Malfidus, die krampachtig schokte in een grote plas bloed."
Harry Potter gebruikt Sectumsempra tegen Draco Malfidus
830px-2011-05-14 130713.png

Fred mist een oor door Sectumsempra

Sectumsempra (Engels: Sectumsempra) is een door Severus Sneep bedachte spreuk die Harry aantreft in diens oude boek Toverdranken ("Te gebruiken tegen vijanden") . Ze maakt overal sneden in het lichaam van de persoon op wie men de spreuk uitvoert. Harry past de spreuk toe op Draco Malfidus, zich er nog niet bewust van wat deze doet. Ook gebruikt Sneep deze spreuk om, tijdens de Slag om Klein Zanikem, een Dooddoener die Remus Lupos wil vermoorden weg te houden, maar hij raakt per ongeluk George Wemel die sindsdien een oor mist.

Alchemy Advanced Potion-Making.jpg

De spreuk komt uit het Latijn. Sectura betekent "snede", sempra (<semper) heeft iets met "altijd" "of "eeuwig" te maken.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki