Wikia

Harry Potter Wiki

Slakkers

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Slakkers aan tafel.jpg
Slakkers
Organisatie informatie
Stichter(s)

Hildebrand Slakhoorn

Leider(s)

Hildebrand Slakhoorn

De Slakkers (Engels: the Slug Club) is een clubje van de favoriete leerlingen van Professor Slakhoorn in de Harry Potter-boeken van de Britse schrijfster J.K. Rowling.

Slakhoorn, de leraar Toverdranken tijdens het zesde schooljaar van Harry Potter, is een man die graag "trofeeën" om zich heen verzamelt, dat wil zeggen dat hij ervan houdt om zich te omringen met belangrijke mensen. Hij spreidt ook maar al te graag tentoon hoeveel beroemdheden hij tot zijn kennissenkring kan rekenen.

In Harry Potter en de Halfbloed Prins ontmoet Harry Professor Slakhoorn al voordat hij weer naar Zweinstein gaat, en Slakhoorn is direct geïnteresseerd in Harry, die door de hele Magische wereld "De Uitverkorene" wordt genoemd. Wanneer Harry Slakhoorn weer ontmoet in de Zweinsteinexpres onderweg naar school, nodigt Slakhoorn hem uit om gezamenlijk de lunch te gebruiken in zijn coupé. Wanneer Harry daar aankomt ziet hij nog meer schoolgenoten. Allen blijken zij belangrijke familieleden te hebben die het voor Slakhoorn interessant maken om met hen om te gaan.

Gedurende het schooljaar geeft Slakhoorn regelmatig "kleine feestjes" zoals hij dat zelf noemt, en nodigt zeer selectief zijn favorieten uit. Naarmate het jaar vordert komen daar onder andere nog Hermelien Griffel en Ginny Wemel bij, waaruit blijkt dat hij niet alleen afgaat op belangrijke familiebanden maar ook oog heeft voor talent.

Tot grote ergernis van Draco Malfidus weigert Slakhoorn categorisch om leerlingen toe te laten die connecties hebben met Dooddoeners.

Oud-Slakkers Edit

De meeste van de "oud-Slakkers" weten het ver te schoppen. Zo zijn er veel die uiteindelijk op het Ministerie van Toverkunst zijn gaan werken, of aanvoerder van een Zwerkbalteam uit de landelijke competitie zijn geworden. Slakhoorn heeft op deze manier een flink netwerk om zich heen weten te bouwen, waardoor hij zich steeds van de laatste nieuwtjes op de hoogte weet te stellen.

enkele oud-Slakkers zijn:

Huidige Slakkers Edit

Galerij van de huidige SlakkersEdit

BronEdit

Deze pagina is een (deelse) kopie van [http://www.wizardzone.nl Wizardzone.nl/ipb/index.php Wizardzone

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki