Wikia

Harry Potter Wiki

Steen van Wederkeer

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

634px-Resurrection Stone.jpg

De Steen in de ring van Mergel

Harry potter 059.PNG

Cadmus en de steen

De Steen van Wederkeer (Engels: Resurrection Stone) is naast de Zegevlier en de Mantel van Onzichtbaarheid, één van de Relieken van de Dood.

Functie en gebruikEdit

Zoals de naam al doet vermoeden, brengt deze Steen van Wederkeer mensen terug tot leven. Echter, de tot leven gewekte persoon is niet meer van deze wereld en zal na verloop van tijd zeer treurig worden.

Men kan mensen weer tot leven wekken door aan die persoon te denken en drie keer aan de steen te draaien. Zo komt die persoon in een soort spookverschijning terug naar de wereld van de levenden.

Bekende gebruikersEdit

  1. De broer uit het verhaal van de Drie Gebroeders is de eerste gebruiker van dit Reliek van de Dood. Hij gebruikt de Steen om zijn overleden verloofde terug te halen. Na verloop van tijd echter, begon zijn verloofde langzaamaan weg te kwijnen, omdat zij niet meer in deze wereld thuishoorde. Hierdoor pleegde de man zelfmoord om zo voor eeuwig met zijn geliefde verenigd te zijn.
  2. Harry Potter is de tweede bekende persoon die de Steen van Wedekeer gebruikt. Hij gebruikt de Steen om Alastor Dolleman, Remus Lupos, Sirius Zwarts en James Potter I terug te halen om hen raad te vragen om Voldemort te verslaan. Nadien laat Harry de Steen in het Verboden Bos achter, omdat hij moest vluchten voor Voldemort. Hij is niet meer van plan om er nog naar op zoek te gaan.

Voorstelling van de Steen van Wederkeer in het symboolEdit

De cirkel in het symbool van de Relieken van de Dood stelt de Steen van Wederkeer voor, de Zegevlier is de lijn en de driehoek is de Mantel der Onzichtbaarheid.
Reliekenvandedood.jpg

Upgeload door RowenaRavenclaw

De toekomst van de Relieken van de DoodEdit

In cryptische omschrijvingen, vertelt Harry na de dood van Voldemort aan het portret van Perkamentus, dat de Steen van Wederkeer in het Verboden Bos is achtergebleven, waar niemand iets van weet en dat hij de Mantel van Onzichtbaarheid in zijn bezit houdt. Tot slot zegt hij dat hij de Zegevlier niet wil hebben, en met de Zegevlier repareert hij zijn eigen toverstok, die weer heel wordt. "Ik leg de Zegevlier terug op de plaats waar hij vandaan kwam", vervolgt hij en Perkamentus kijkt hem met enorm veel genegenheid en bewondering aan. Als Harry een natuurlijke dood sterft, wordt de macht van de toverstok overwonnen en dat zal het einde zijn van de Zegevlier.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki