Wikia

Harry Potter Wiki

Tent van de Wemels

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Harry , Hermelien en de Wemels doen hun best om de tenten op een normale manier op te zetten, en slagen er uiteindelijk in twee nogal versleten tweepersoonstentjes op te zetten. Hoewel het veel te weinig lijkt voor 10 personen, zijn de tenten van binnen magisch vergroot.

Wanneer je de ene tent ingaat, kom je in een ruimte die aan een ouderwetse driekamerflat doet denken, compleet met badkamer en keuken. Merkwaardig genoeg is de tent in exact dezelfde stijl gemeubileerd als het huis van mevrouw Vaals, met gehaakte kleedjes op de niet bij elkaar passende stoelen. Het stinkt er zelfs ook naar katten. Er is ook een slaapkamer met 4 stapelbedden en het dak is van canvas. Meneer Wemel heeft deze tent geleend van Peeters van kantoor.

De meisjestent is ietsje kleiner dan die van de jongens, maar stinkt niet naar katten en is ten slotte alleen nodig voor Ginny en Hermelien.

Als Harry, Ron en Hermelien op Gruzielementenjacht gaan mocht Hermelien de tent meenemen van Arthur Wemel omdat de echte eigenaar de tent niet terug wou.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki