Wikia

Tom Felton

Tom Felton bij de première van Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2

Deze pagina behoort niet tot het Harry Potter Universum.
Maar heeft verbindingen met het verhaal. Dit artikel is dus onderdeel van de echte wereld

Thomas Andrew (Tom) Felton (Kensington , 22 september 1987) is een Brits acteur. Hij is vooral beroemd geworden door de rol van Draco Malfidus die hij in de Harry Potter-filmserie vertolkt.

Carrière Edit

Felton startte met acteren in commercials toen hij 8 jaar oud was en op zijn 10de begon hij in films te spelen. Hij begon in The Borrowers en Anna and the King. Verder speelde hij de rol van Draco Malfidus in alle Harry Potter films.

Quotes:Edit

  • “In tegenstelling van hoe Draco is, vind ik school leuk en ik mis het echt als we aan het filmen zijn. Ik heb een aardig idee wat ik wil doen voor mijn GCSE’s, ik wil zeker iets in de muziek doen.”
  • “Ik heb eigenlijk auditie gedaan voor de rol van Harry Potter, en ik ben geëindigd met de rol van de vijand van Harry. Eigenlijk is het heel leuk om het slechte kind te spelen, omdat het heel erg interessant is.

En Daniel Radcliffe en ik gaan buiten de set heel erg goed met elkaar om, dus het is echt heel leuk tijdens het filmen”

  • Over het spelen van de slechterik in Harry Potter “Ik denk dat het leuker is. Er zijn zoveel “goede” in de film en maar weinig “slechte”, dus ik vind het wel leuk om in de slechteriken groep te zitten.”
  • “Voor degene die denken dat filmen allemaal glamour is, jullie hebben het zo erg mis! Alleen de premières zijn flitsend.”

Filmografie Edit

Around Wikia's network

Random Wiki