Wikia

Harry Potter Wiki

Totelaer

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Totelaer
Object informatie
Titel(s) Dooddoener
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Haar kleur Grijs
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw
  • Heer Voldemort
  • Ministerie van Toverkunst

Totelaer (Engels: Travers) is een magere Dooddoener met grijs haar en lange puntneus. Hij is een van de Dooddoeners die verantwoordelijk zijn voor de moord op de Magisters. Hij werd naar Azkaban gebracht voor zijn misdaden. Zijn naam werd later tevergeefs gebruikt door een andere Dooddoener, Igor Karkarov, die het op een akkordje had gegooid met het Ministerie Van Toverkunst en namen van verschillende Dooddoeners gaf in ruil voor vrijlating uit Azkaban. Totalaer ontsnapte later in 1997 uit Azkaban met verschillende andere gevangenen en sloot zich weer aan bij zijn meester, Voldemort.

In het zevende boek werd Totelaer, samen met Zagrijn, opgeroepen door Xenofilus Leeflang toen Harry Potter bij hem thuis was. Later wanneer Harry probeert samen met Hermelien Griffel, Ron Wemel en Grijphaak in te breken in Goudgrijp komt Hermelien, vermomd als Bellatrix van Detta, Totelaer tegen op de Wegisweg en loopt hij met hen mee naar Goudgrijp. Daar wordt hij onder de Imperiusvloek geplaatst door Harry Potter, die samen met Grijphaak onder de Onzichtbaarheidsmantel zit. Totelaer vecht mee in de Slag om Zweinstein en duelleert daar met Parvati Patil.

Around Wikia's network

Random Wiki