Wikia

Harry Potter Wiki

Veiligheidsmaatregelen

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Als het in boek 6 echt duidelijk is dat Voldemort is teruggekeerd, verspreidt het Ministerie paarse pampletjes onder de tovergemeenschap, met de volgende veiligheidsmaatregelen:

Uitgave van het Ministerie van Toverkunst HOE BESCHERM IK MIJN HUIS EN GEZIN TEGEN DE MACHTEN VAN HET DUISTER? De tovergemeenschap wordt momenteel bedreigd door een organisatie die zich de Dooddoeners noemt. Door de volgende, eenvoudige veiligheidsmaatregelen in acht te nemen, kunt u uzelf, uw gezin en uw huis beschermen tegen een eventuele aanval. 1. U wordt aangeraden niet alleen van huis te gaan. 2. Wees extra voorzichtig als het donker is. Probeer een reis te voltooien voor het nacht wordt. 3. Neem de veiligheidssituatie rond uw huis kritisch onder de loep en spreek met alle gezinsleden over eventuele noodmaatregelen zoals Schild- en Kameoflagespreuken en, in het geval van minderjarige gezinsleden, Bijverschijnselen. 4. Spreek wachtwoorden af met goede vrienden en gezinsleden, zodat u Dooddoeners kunt ontmaskeren die zich als anderen voordoen met behulp van Wisseldrank (zie pagina 2). 5. Als u vindt dat een gezinslid, collega, vriend of buurman zich vreemd gedraagt, neem dan onmiddellijk contact op met het Magisch Arrestatieteam. Het is mogelijk dat dergelijke personen onder invloed van de Imperiusvloek verkeren (zie pagina 4). 6. Als het Duistere Teken verschijnt boven een woonhuis of kantoor, GA DAN NIET NAAR BINNEN, maar neem onmiddellijk contact op met het Schouwershoofdkwartier. 7. Tot dusver onbevestigde berichten wijzen erop dat de Dooddoeners mogelijk gebuikmaken van Necroten (zie pagina 10). Iedere waarneming van of confrontatie met een Necroot moet ONMIDDELLIJK gemeld worden aan het Ministerie.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki