Wikia

Harry Potter Wiki

Viktor Kruml

Overleg0
2.643 pagina's
op deze wiki
ViktorK
Viktor Kruml
Object informatie
Geboren c. 1976
Bloed status Volbloed
Titel(s)
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Haar kleur Donker
Oog Kleur Zwart
Huid Kleur Licht
Familie informatie
Familie
Magische kenmerken
Stok 26 Centimeter, Onbuigzaam, Haagbeuk, Hartenbloed van een Draak
Affiliatie
Trouw
  • Klammfels
  • Krumel familie
  • Bulgaarse Zwerkbalteam

Viktor Kruml (Engels: Viktor Krum) is een personage uit de Harry Potter-boekenserie van de schrijfster J.K. Rowling.

AlgemeenBewerken

Kruml is de Zoeker uit het Zwerkbalteam van Bulgarije. Harry heeft hem voor het eerst gezien tijdens de finale van het WK Zwerkbal in 1994, waar Kruml onder andere de Zoeker van de tegenpartij wist te blesseren door een Spatski-Schijnbeweging uit te halen. Later is hij degene die het spel stopt door de Snaai te pakken te krijgen.

UiterlijkBewerken

Krumwedding

Kruml is lang, mager en donker en heeft een tanige huid. Hij heeft een extreem nors gezicht, een grote haviksneus en dikke zwarte wenkbrauwen. Hij ziet er heel chagrijnig uit en heeft veel weg van een grote roofvogel. Hij heeft een donkerharige vader en moeder. Zijn kromme neus heeft hij van zijn vader geërfd. Hij spreekt rap Bulgaars met ze. Opmerkelijk is dat hij pas 18 is en toch al in het nationale Zwerkbalteam speelt.

In de lucht is Kruml geweldig. Het lijkt net alsof hij zonder bezem vliegt, maar op de grond maakt hij een veel minder zekere indruk. Hij heeft een beetje platvoeten en nogal gebogen schouders.

Hij is broodmager, maar blijkbaar een stuk taaier dan hij eruitziet. Tijdens zijn verblijf op Zweinstein nam hij vlak voor de tweede opdracht geregeld een duik in het grote meer, dat was in de winter, toen het water ijskoud was. Hij heeft tegen Hermelien gezegd dat hij Zweinstein veel fijner vindt dan Klammfels.

ToverstokBewerken

De toverstok van Viktor is vervaardigd door Stavlov. Gemaakt van haagbeuk en het hartenbloed van een draak. Het is een stok die een stuk dikker is dan de gemiddelde stok, absoluut onbuigzaam, 26 centimeter.

HermelienBewerken

Hij kwam tijdens zijn verblijf op Zweinstein in 1994, elke dag naar de bibliotheek omdat hij graag met Hermelien wilde praten, maar dat durfde hij nooit. Met kerst had hij eindelijk de moed gehad om haar te vragen om zijn partner op het bal te zijn.

Viktor-Krum-partially-Transfigured as a shark, Saves Hermione at the 1994 Triwizard Tournament 2nd Task

Nadat hij Hermelien uit het Grote Meer had gehaald tijdens het Toverschool Toernooi, vroeg hij of ze in de zomervakantie naar Bulgarije wilde komen en vertelde haar ook dat hij nog nooit zoiets voor een meisje had gevoeld als dat hij nu voor haar voelde.

Nadat de kampioenen te horen hadden gekregen wat de derde opdracht inhield, wilde hij Harry nog even spreken om hem te vragen hoe het nou echt zat tussen hem en Hermelien. Net toen het gesprek overging op Zwerkbal, kwam mr. Krenck uit het Verboden Bos tevoorschijn. Toen Harry hulp ging halen en even later terugkwam, lag Kruml verlamd op de grond

Viktor KrumlBewerken

Viktor is een voornaam, die afgeleid is van het Latijnse werkwoord 'vincere', dat 'overwinnen' betekent. De naam betekent dus 'overwinnaar'.

Krumquidditch

BronBewerken

]]

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki