Wikia

Stanislav Ianevski as Viktor Krum (GoF-promo-04).jpg
Viktor Kruml
Biografische informatie
Geboren

April-augustus 1976, Bulgarije

Bloed status

Volbloed of halfbloed

Titel(s)
Fysieke beschrijving
Ras

Mens

Geslacht

Man

Haar

Donker

Ogen

Zwart

Huid

Bleek

Familie informatie
Familie naam
  • Dhr. Kruml (vader)
  • Mevr. Kruml (moeder)
  • Grootvader
  • Bulgaarse partner
Magische kenmerken
Boeman

Heer Voldemort

Stok

Haagbeuk, hartenbloed van een draak, 26 cm en onbuigzaam

Affiliatie
Beroep

Zoeker voor het Bulgaarse Nationale Zwerkbalteam

Trouw

Viktor Kruml (Engels: Viktor Krum, Bulgaars: Виктор Крум) is een Bulgaarse tovenaar. Hij was een student van Klammfels Instituut, en was ook de Zoeker van het Bulgaarse Nationaal Zwerkbalteam op de leeftijd van achtien. In 1994 speelde hij in het WK Zwerkbal. De Ieren wonen deze wedstrijd, maar Viktor ving de Gouden Snaai, waardoor de wedstrijd werd beëindigd. Later in het jaar was hij onderdeel van de delegatie van Klammfels die naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus werden gestuurd voor het Toverschool Toernooi. Hij werd door de Vuurbeker gekozen als toverschoolkampioen van Klammfels, en deed dapper aan het Toernooi mee. Het Toernooi eindigde echter in een tragedie door de dood van Carlo Kannewasser, en Viktor keerde daarna weer terug naar huis. In 1997 was hij aanwezig bij de bruiloft van Bill Wemel en Fleur Delacour.

Hij is na de Bulgaarse nederlaag in de finale van het WK Zwerkbal in 2002 gepensioneerd als Zoeker, maar kwam uit zijn pensioen om aan het WK Zwerkbal van 2014 mee te doen, vanwege zijn wens om "het WK te winnen voordat ik dood ben". De Bulgaren wonnen dat jaar het WK, nadat ze Brazilië hadden verslagen.

UiterlijkEdit

Krumwedding.jpg

Kruml is lang, mager en donker en heeft een tanige huid. Hij heeft een extreem nors gezicht, een grote haviksneus en dikke zwarte wenkbrauwen. Hij ziet er heel chagrijnig uit en heeft veel weg van een grote roofvogel. Hij heeft een donkerharige vader en moeder. Zijn kromme neus heeft hij van zijn vader geërfd. Hij spreekt rap Bulgaars met ze. Opmerkelijk is dat hij pas 18 is en toch al in het nationale Zwerkbalteam speelt.

In de lucht is Kruml geweldig. Het lijkt net alsof hij zonder bezem vliegt, maar op de grond maakt hij een veel minder zekere indruk. Hij heeft een beetje platvoeten en nogal gebogen schouders.

Hij is broodmager, maar blijkbaar een stuk taaier dan hij eruitziet. Tijdens zijn verblijf op Zweinstein nam hij vlak voor de tweede opdracht geregeld een duik in het grote meer, dat was in de winter, toen het water ijskoud was. Hij heeft tegen Hermelien gezegd dat hij Zweinstein veel fijner vindt dan Klammfels.

ToverstokEdit

De toverstok van Viktor is vervaardigd door Stavlov. Gemaakt van haagbeuk en het hartenbloed van een draak. Het is een stok die een stuk dikker is dan de gemiddelde stok, absoluut onbuigzaam, 26 centimeter.

HermelienEdit

Hij kwam tijdens zijn verblijf op Zweinstein in 1994, elke dag naar de bibliotheek omdat hij graag met Hermelien wilde praten, maar dat durfde hij nooit. Met kerst had hij eindelijk de moed gehad om haar te vragen om zijn partner op het bal te zijn.
Hermione&Viktor.jpg

Viktor met Hermelien

Viktor-Krum-partially-Transfigured as a shark, Saves Hermione at the 1994 Triwizard Tournament 2nd Task.gif

Nadat hij Hermelien uit het Grote Meer had gehaald tijdens het Toverschool Toernooi, vroeg hij of ze in de zomervakantie naar Bulgarije wilde komen en vertelde haar ook dat hij nog nooit zoiets voor een meisje had gevoeld als dat hij nu voor haar voelde.

Nadat de kampioenen te horen hadden gekregen wat de derde opdracht inhield, wilde hij Harry nog even spreken om hem te vragen hoe het nou echt zat tussen hem en Hermelien. Net toen het gesprek overging op Zwerkbal, kwam Barto Krenck Sr. uit het Verboden Bos tevoorschijn. Toen Harry hulp ging halen en even later terugkwam, lag Kruml verlamd op de grond

Viktor KrumlEdit

Viktor is een voornaam, die afgeleid is van het Latijnse werkwoord 'vincere', dat 'overwinnen' betekent. De naam betekent dus 'overwinnaar'.

Krumquidditch.jpg

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki