Wikia

Harry Potter Wiki

Villa Malfidus

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
-HP7A-TRL2-0446.jpg
Villa Malfidus
Locatie informatie
Locatie

Wiltshire, Groot-Brittannië

Bewoner(s)
Affiliatie
Villa Malfidus (Engels: Malfoy Manor) is een woonhuis in de Harry Potter-boekenreeks van de Britse schrijfster J.K. Rowling.

De villa komt voor het eerst voor in het zevende boek en ligt in het Zuid-Engelse Wiltshire. De villa is eigendom van de familie Malfidus: Lucius, Narcissa en Draco Malfidus en later de zus van Narcissa; Bellatrix van Detta.

Villa Malfidus is op z'n minst één keer het hoofdkwartier van Voldemort geweest. De drie Malfidussen waren hier niet over te spreken, alleen Bellatrix beviel het prima. De Malfidussen werden gevangenen in hun eigen huis en vreesden voor hun leven. Tijdens De Relieken van de Dood werd de kelder van de villa gebruikt als gevangenis voor verschillende gevangenen, zoals: Loena Leeflang, Daan Tomas, Grijphaak en Meneer Olivander. Ook Harry, Ron en Hermelien werden hier gevangengezet. Dankzij Dobby (de voormalige huiself van de Malfidussen) konden zij later ontsnappen.

BuitenkantEdit

De familie Malfidus heeft een groot Landhuis, dat wordt omringd door een taxusheg met in het midden imposante smeedijzeren hekken. Aan het eind van de lange, rechte oprit van grind, is het huis gelegen. In de tuin klatert een fontein en er lopen witte pauwen rond.

Begane grondEdit

De hal is groot, schemerig en overdadig ingericht. Een schitterend tapijt bedekt het eerste gedeelte van de stenen vloer en er hangen bleke portretten aan de muren. Een massieve houten deur met een bronzen knop leidt naar het volgende vertrek.

Dat vertrek is de salon, voorzien van een lange, rijkversierde tafel en een fraaie marmeren schouw met een vergulde spiegel erboven.

Onder de woonkamer ligt een Geheime Kamer met een hoop Zwarte Kunst-spullen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki