Wikia

Harry Potter Wiki

Vocht van de Levende Dood

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

250px-Snapshot-2009-12-06-17h29m32s2.jpg
Vocht van de Levende Dood
Toverdrank informatie
Effect
  • Zorgt ervoor dat de drinker in een dodelijke slaap valt
Side-effecten
  • Helder als water
Moeilijkheidsgraad

Gevorderd

Ingrediënten
"Merlijns baard! Het is perfect! Zo perfect zelfs, dat één druppel genoeg is om ons allemaal te doden."
Hildebrand Slakhoorn over het Vocht van de Levende Dood van Harry Potter

Het Vocht van de Levende Dood (Engels: Draught of Living Death) is een zeer krachtig slaapmiddel, die de drinker in een dodelijke slaap laat komen.

Het brouwenEdit

De benodigde ingrediënten zijn; Alsem , gemalen slangentanden, Affodil , fijngehakte Valeriaanwortel , de hersenen van een Luipaard en Sodejusbonen . De Sodejusbonen moest je, volgens De Halfbloed Prins , in plaats van opensnijden, pletten met de zijkant van je mes. Zo komt er meer jus uit de boon.

Halverwege het brouwen moet het drankje de kleur hebben van zwarte bessen en het moet mooi glad zijn. Daarna wordt de kleur als het goed is lila en als je zeven keer tegen de klok in hebt geroerd moet de kleur helder als water zijn. De Halfbloed Prins gaf aan, dat als je zeven keer tegen de klok in roert, de drank dan sterker wordt.

VoorkomensEdit

  • Severus Sneep noemt dit drankje heel kort in "Harry Potter en de Steen der Wijzen " als hij toverdranken opsomt tegen zijn klas.
  • In de film van "Harry Potter en de Halfbloed Prins" test Slakhoorn de drank van Harry door er een blaadje in te laten vallen. Dit blaadje verschroeid helemaal, waarop wijst dat de drank zeer sterk is.
  • Ook zegt Slakhoorn, vlak na zijn test, dat "één druppel waarschijnlijk genoeg is om ons allemaal te doden". Alleen is het effect van de drank niet om te doden, maar om de drinker in een dodelijke slaap te laten vallen. Waarschijnlijk bedoelde Slakhoorn dit figuurlijk.

Around Wikia's network

Random Wiki