Wikia

Harry Potter Wiki

Voorgeborchte

2.868pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Het Voorgeborchte (Engels: Limbo) is een staat van zijn die bestaat tussen leven en dood. Het uiterlijk is verschillend voor elke
Albus perkamentus en harry.png

Harry in zijn Voorgeborchte

persoon die het bezoekt.

Geschiedenis Edit

Op 2 mei 1998, werd Harry Potter vrijwillig getroffen door een Vloek des Doods afgevuurd door Heer Voldemort in een poging om zijn vrienden en geliefden te beschermen en om het stukje van Voldemort's ziel te vernietigen, die in hem zat. Wat noch Harry, noch Voldemort besefte, was echter dat, toen Voldemort Harry's bloed gebruikt in zijn herrijzenis in 1995, dat hij het bloed nam waar Lily Potters bescherming in zat. Hierdoor kon Harry tot zijn 17e verjaardag altijd Voldemorts pogingen om hem te vermoorden, overleven.

Harry werd wakker in een vormloze mist, naakt. Terwijl Harry bezig was met zich te oriënteren, wilde hij dat hij niet meer naakt was, en toen kwam er uit het niets een warm, schoon gewaad. Nadat hij de kleren aan had getrokken, hoorde Harry een vreselijk geluid. Het was een soort zacht gejammer. Het gejammer was afkomstig van een klein, naakt kind met een rauwe, rode huid alsof het gevild was. Hij voelde zich laf en wilde het "kind" net gaan troosten, toen er een man naar hem toe kwam lopen. De man was niemand minder dan Albus Perkamentus, het overleden schoolhoofd van Zweinstein, die heel kwiek en energiek was. Eerst vroeg Perkamentus waar Harry dacht waar hij was, waarop hij antwoordde dat hij het wel een beetje op Station King's Cross vond lijken, maar dat het veel schoner was. De twee hadden een lang gesprek, waarin Perkamentus veel van Harry's vragen beantwoordde en hem vertelde dat hij niet echt dood was. Alleen het stukje van Voldemorts ziel, was hier gekomen om te sterven. De keuze was aan Harry of hij terug wilde keren naar de wereld van de levenden om Voldemort voorgoed te stoppen. Hij kon ook, zoals Perkamentus het zei, de trein pakken en "verder" gaan. Harry koos ervoor om terug te keren en dus kwam hij toen weer terug in het Verboden Bos, tegenover Voldemort die ook niet onaangeroerd was gebleven aan de vloek.

Omdat Voldemorts ziel nu niet meer bestond, kon Harry nooit meer terugkeren naar de Voorgeborchte (King's Cross Station).

VoorkomensEdit

VerwijzingenEdit

  1. Harry Potter en de Relieken van de Dood, hoofdstuk 35 (Het Station)

Around Wikia's network

Random Wiki