Wikia

Harry Potter Wiki

Voorhoede

2.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Als Harry 15 is, gaat een Voorhoede van de Orde van de Feniks op pad om hem te bevrijden bij de Duffelingen. Ze laten de Duffelingen denken dat ze een naar een Prijsuitreiking gaan, en bevrijden Harry uit de opgesloten kamer, waarna ze hem meenemen naar het hoofdkwartier. Ze moeten wachten op een teken dat de kust veilig is, voordat ze op de bezems kunnen stappen om op weg te gaan. Als eerste moeten er rode vonken oplichten tussen de sterren, daarna groene vonken.

Wanner het Sein Veilig is gegeven, stijgen ze op, de heldere onbewolkte lucht in. De groep vliegt in Gesloten Formatie. Tops gaat voorop, Lupos vliegt onder Harry en Dolleman dekt Harry van achteren. De rest zweeft eromheen. De formatie mag onder geen omstandigheid worden verbroken. Als iedereen wordt neergehaald behalve Harry, moet hij naar het oosten blijven vliegen, zodat de Achterhoede het over kan nemen. Dolleman heeft de leiding over deze vlucht. Het is een lange, koude reis maar uiteindelijk komt iedereen heelhuids aan op het Grimboudplein 12.

Leden van de VoorhoedeEdit

Gallerij van de ledenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki