Wikia

Harry Potter Wiki

Water-Maak spreuk

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Aguamenti is een spreuk die een straal van helder water uit de toverstaf laat komen. Op Zweinstein leren de studenten deze spreuk in hun zesde jaar tijdens Bezweringen.[1]

GebruikEdit

Gebruiker Datum Opmerkingen
Fleur Delacour 24 november 1994 Ze gebruikte de spreuk tijdens de eerste opdracht van het Toverschool Toernooi om de vlammen van haar draak te doven.[2]
Marina Elsdonk 1995
Simon Filister Hij gebruikte deze spreuk per ongeluk tegen professor Banning tijdens een les Bezweringen en moest daarna strafregels schrijven met de zin: Ik ben een tovenaar en geen aap met een toverstok.[1]
Harry Potter 1997 Hij gebruikte deze spreuk om de kom met toverdrank te vullen met water maar voordat het aan de mond van Albus Perkamentus kwam was het water alweer verdampt.[1]
Rubeus Hagrid

Harry Potter

1997 Ze gebruikte deze spreuk om het huisje van Hagrid te doven nadat een Dooddoener het in brand had gestoken.[1]
Hermelien Griffel 1997 Als Levenius Lorrebos iets vraagt over de verblijfplaats van Zalazar Zwadderich medaillon, worden door Levenius per ongeluk de wenkbrouwen van Harry in brand gestoken. Hermelien gebruikt deze spreuk op zijn gezicht.[3]
Harry Potter 2 mei 1998 Harry probeerde met deze spreuk het Duivelsvuur dat was opgeroepen door Vincent Korzel te blussen maar er gebeurde niks.[3]

Bekende gebruikersEdit

VerschijningEdit

ReferentiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki