Wikia

Harry Potter Wiki

Weeshuis

2.889pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Het Weeshuis waar Voldemort is opgegroeid, ligt in Londen. Achter een ijzeren poort, grenzend aan een trottoir in Londen, ligt een kale binnenplaats. Daar staat een vierkan, nogal grimmig gebouw, omgeven door hoge hekken: Het Weeshuis. Een paar traptreden leiden naar de voordeur.

Als je door de voodeur gaat, stap je in een hal met zwarte en witte vloertegels. Alles is versleten maar wel brandschoon.

Mevrouw Koort was destijds de directice van het Weeshuis. Ze heeft een kleine kamer, die deels zitkamer en deels kantoor is. Het ziet er net zo sjofel uit als de hal en de meubels zijn oud en passen niet bij elkaar. Er staat een gammele stoel en haar bureau is overvol.

De weeskinderen dragen allemaal hetzelfde, grauwe uniform. Hoewel er redelijk goed voor hen gezorgd wordt, is het Weeshuis een grimmige omgeving om in op te groeien. Achter de eerste deur in een lange gang op de tweede overloop, ligt de kamer van Voldemort, of destijds nog Marten Vilijn.

De kamer is klein en kaal. Het enige meubilair bestaat uit een oude klerenkast, een keukenstoel en een ijzeren lidikant. Grijze dekens liggen op het bed. In een hoek van de kamer staat een haveloze klerenkast.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki