Wikia

Harry Potter Wiki

Zweinstein stichters

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De StichtersEdit

de stichters zijn: Goderic Griffoendor, Helga Huffelpuf, Rowena Ravenklauw en Zalazar Zwadderich.

Goderik GriffoendorEdit

Goderik Griffoendor (Engels: Godric Gryffindor) werd meer dan duizend jaar geleden geboren in het dorpje Goderiks Eind. Hij selecteerde zijn leerlingen op moed. Zwadderich ging weg na een ruzie met Griffoendor, De oorzaak van de geheime kamer. De sorteer hoed was eigendom van hem. Hij bezit dan ook het zwaard van Griffoendor. Harry, Ron en Hermelien zitten op zijn afdeling. Zijn teken was een leeuw. Het spook van zijn afdeling is Haast Onthoofde Henk. Voldemort heeft van deze afdeling geen gruzielement gemaakt. 

Zalazar ZwadderichEdit

Zalazar Zwadderich (Engels: Salazar Slytherin) was de oprichter van Zwadderich. Hij ging weg na een ruzie met Griffoendor. Hij was voor zuiver tovenaarsbloed. Voor hij weg ging bouwde hij de geheime kamer. Die kon alleen geopend worden door de erfgenaam van zwadderich. Die erfgenaam kon het monster loslaten om de school te zuiveren. Die erfgenaam was Marten Asmodom Vilijn, ook bekend als voldemort. Hij was sisseltong, net als voldemort. Malfidus zit op zijn afdeling. De sorteerhoed wou Harry daar ook indelen, maar hij kwam bij Griffoendor. Zijn  teken was een slang. Voldemorts gruzielement van deze afdeling was het medallion van Zwadderich. Het spook van deze afdeling is De Boederige Baron. 

Helga HuffelpufEdit

Helga Huffelpuf (Engels: Helga Hufflepuff) was de oprichter van Huffelpuf. Ze is geboren in Wales. Het spook van deze afdeling is De Dikke Monnik. Het gruzielement van deze afdeling is een klein gouden bekertje.  Haar teken was een das. 

Rowena RavenklauwEdit

Rowena Ravenklauw (Engels: Rowena Ravenclaw) is de oprichter van Ravenklauw. Ze had een dochter die haar tiara van wijsheid had gestolen. Ze hete Helena. De bloederige baron moest haar zoeken. Toen hij haar vond, wou ze niet met haar trouwen, hij stak haar dood. Toen kreeg hij berouw en stak zichzelf dood. Hij werd het spook van zwadderich, zij het spook van ravenklauw. De tiara werd later een gruzielement van Voldemort. Haar teken was een arend. Loena Leeflang zit op haar afdeling. 

Around Wikia's network

Random Wiki