Wikia

Harry Potter Wiki

Zwerkbalstadion van het WK

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Het Zwerkbalstadion ligt achter het bos bij het kampeerterrein. Op de avond van de finale klinkt er een gong en verlichten allemaal groene en rode lantaarns tussen de bomen, de weg naar het stadion. Lopend is het zo'n twintig minuten voor je bij het stadion aankomt.

Het stadion is gigantisch groot en heeft immense gouden muren die het veld omringen. Er passen met gemak 10 kathedralen in het stadion. Het stadion biedt plaats voor honderdduizend toeschouwers. Een speciale eenheid van het Ministerie van Toverkunst, van 500 man sterk, is er een heel jaar aan bezig geweest. Elke vierkante centimeter wordt beschermd door Dreuzelafstotende spreuken.

Naast de normale plekken, heeft het Zwerkbalstadion ook de luxe Topbox. De familie Wemel heeft kaartjes in op deze plek. Om bij de Topbox te komen, moet je de trap op, zo hoog als je maar kunt. De trappen zijn met hoogpolig, purperen tapijt bekleed. Vanaf de trappen lopen zijdeuren naar de tribunes links en rechts. De zitplaatsen rijzen in rijen boven elkaar op rond het lange, ovalen veld.

Alles is doortrokken van een mysterieus gouden licht, dat uit het stadion zelf schijnt te komen. Aan weerszijden van het veld staan de drie palen met de doelringen, die ruim vijftien meter hoog zijn. Recht tegenover de Topbox zie je een reusachtig zwart bord. Er glijden steeds gouden letters over, alsof een onzichtbare reuzenhand teksten neerkrabbelt en weer uitwist. Het zijn reclameboodsschappen die door het stadion flitsen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki